Zo af en toe ontmoet je een ouder wiens slechthorende kind is vastgelopen en die geen idee heeft waar hij of zij terecht kan. En soms hoor je dat de reguliere school de weg naar het speciaal onderwijs voor leerlingen met een auditieve en/of communicatieve beperking of het Audiologisch Centrum (AC) niet kent. Of dat een IB’er gewoon niet beseft dat de problemen van een leerling met de slechthorendheid te maken kunnen hebben. En dan wordt er soms maar doorgemodderd.
Drie gedragswetenschappers, werkzaam bij drie verschillende Audiologische Centra, zouden de problemen van die slechthorende leerlingen graag eerder en beter in beeld willen hebben: Esther Carrión (Amsterdam UMC), Ester van Roosendaal (Auris) en Imke Theunissen (NSDSK). Deze bevlogen gedragswetenschappers spraken (op persoonlijke titel) met FODOKFOSSFORUM over hun wensen en ambities voor slechthorende kinderen. Want een Audiologisch Centrum heeft veel meer te bieden dan een gehooronderzoek of toestelcontrole!
In dit artikel uit ons FODOKFOSSFORUM lees je er meer over!